Geeft uw cartridge een foutmelding? Dit kan komen doordat de cartridges van SecondLife Inkjets gerecycled zijn. Door het gebruik hiervan spaart u het milieu en bespaart u printkosten. Voor u een groot voordeel, maar voor de fabrikanten van originele cartridges niet. Door maatregelen die zij treffen kan het zijn dat na het plaatsen van uw cartridge in uw printer, een melding verschijnt. In de meeste gevallen kunnen deze problemen direct worden verholpen.
Problemen na het plaatsen van de cartridgeMocht u een melding krijgen van uw printen na het plaatsen van een SecondLife cartridge, controleer dan eerst: 1. Zijn alle cartridges in uw printer van hetzelfde merk? Wanneer niet elke cartridge in uw printer van hetzelfde merk is, kan dit de foutmelding veroorzaken. 2. Zijn alle cartridges in uw printer vol. Eén lege cartridge kan een foutmelding veroorzaken. Zorg daarom dat geen van de cartridges leeg is. Is het bovenstaande niet van toepassing, herstart dan de printen op de volgende manier op: Installeer uw cartridges. Ontkoppel vervolgens uw printer minimaal 30 sec. van stroom, door de stroomstekker uit het stopcontact te trekken, terwijl uw printer aan staat. Wanneer u na 30 sec de printer weer aansluit reset de printer zichtzelf, waardoor deze geen melding meer geeft. Belangrijk bij deze methode is dat uw printer aanstaat en u niet minder 30 sec. de stroom loskoppelt. Let op! |
Specifieke meldingenHieronder leest u wat u kan doen om probleemloos door te printen bij een specifieke melding. Melding: Cartridge wordt niet herkend Melding: Cartridge is leeg / Gebruikte cartridge geïnstalleerd Deze melding kunt u negeren en op “OK” of “Doorgaan” klikken. U heeft immers een volle cartridge aangeschaft. Vervolgens kunt u de zogeheten statusmonitor uitzetten middels de software van uw printer zodat deze melding niet meer terug komt. Melding: Cartridge geeft een slechte print |